Inderøy Kulturhus
I 2022 gjorde vi en oppussing av logoen til Inderøy Kulturhus. Behovet til kunden var en tydeligere logo som er mer fleksibel i bruk, og en mer spisset visuell profil som samsvarer.
Prosjektbeskrivelse:
Inderøy kulturhus: oppfriskning av merkevare til kultursenter
Inderøy kulturhus er et sentralt knutepunkt for kultur og aktivitet i Inderøy kommune. Etter flere år med den samme logoen, var det behov for et merkevareløft for å sikre at profilen var tydelig og fleksibel nok for kommunikasjonskanaler. Målet var å skape en identitet som kunne representere det brede spekteret av arrangementer, og samtidig styrke tilknytningen til kultursenteret Akset.
Talkto fikk oppdraget med å modernisere logoen, fargepaletten og typografien og gjøre det mer brukervennlig for dagens digitale og fysiske flater.
Vår løsning: Funksjonelt og fleksibelt design
Vi har levert en pakke som sikrer at Inderøy kulturhus har en robust og fremtidsrettet merkevare:
- Logojustering og profilmanual: Vi forbedret den eksisterende logoen for å sikre bedre lesbarhet i alle formater, fra små digitale ikoner til store trykksaker. Vi utarbeidet en detaljert profilhåndbok med retningslinjer for bruk av logo, farger og typografi.
- Fleksibel annonse-design: Vi utviklet to design retninger for annonser og plakater. Dette gir fleksibilitet til å enten la kulturhusets merkevare skinne på egen hånd, eller å tone den ned for arrangementer med egen profil. Dette sikrer en konsekvent tilstedeværelse, uansett samarbeidspartner.
- Skilting og visuell kommunikasjon: Vi laget design for skilting og folie på inngangsdøren for å forbedre veivisning og styrke merkevarens synlighet i det fysiske rommet.
Resultatet: En moderne og tydelig merkevare
Inderøy kulturhus har nå en oppdatert og funksjonell visuell identitet som er tilpasset alle dagens og morgendagens kanaler. Deres nye merkevare underbygger deres posisjon som et vitalt kultursenter og et sentralt møtepunkt for lokalsamfunnet.
Trenger bedriften din et oppfriskning?
Vi vil anbefale alle å ta en kikk på profilen sin minimum hvert 5 år, for å se om det trengs en liten oppussing, eller oppgradering. Dette gjør man for å sikre seg at profilen ikke setter begrensninger for kommunikasjonen i de kanalene eller på de flatene man har har behov for å kommunisere i. Ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende samtale.