Terje Tyslands nye øl

Talkto fikk det hederlige oppdraget med å lage logo og etikett for Terje Tyslands nye øl! I samarbeid med Bryggeriet Frøya lanserte Terje Tysland i 2022 et eget friskt og velsmakende øl. Talkto har laget logo, illustrasjon, etiketter og coasters for TY. Et utrolig artig oppdrag!

Prosjektbeskrivelse:

TY-øl: Merkevarebygging for en norsk musikklegende

Norges rockelegende Terje Tysland ønsket å lansere et eget øl i samarbeid med Bryggeriet Frøya. Målet var å skape en unik og gjenkjennbar merkevare som reflekterte Tyslands ikoniske stil. Talkto fikk det hederlige oppdraget med å utvikle den visuelle identiteten for prosjektet. Vårt mål var å designe en merkevare som både respekterte Tyslands «image» og skiller seg ut på markedet.

Vår løsning: En helhetlig designpakke

«Ty» eller «Tyr» er en referanse til den norrøne mytologien krigsguden, og da var det naturlig for oss å først hente inspirasjon fra norrøn mytologi, og deretter utvikle et konsept i tråd med dette.

  • Logo og etikett-design: Vi utviklet en ny logo og etiketter for ølflasker og bokser. Designet er inspirert av Tyslands univers og inkluderer en illustrasjon som gir produktet et personlig og autentisk preg.
  • Emballasje og merchandise: Vi designet emballasjen for flere øltyper, inkludert en Porter, og utvidet merkevaren til en rekke produkter. I tillegg til etiketter, designet vi coasters (ølbrikker), ølglass og T-skjorter for å skape en komplett merchandise-kolleksjon som styrker merkevaren.
  • Visuell kommunikasjon: Vi laget en egen illustrasjon for ølet, som viser «Ty», som er en gud fra norrøn mytologi visuelle identiteten kan tilpasses for å fortelle ulike historier innenfor samme merkevare.

Resultatet: En suksessfull lansering

TY-øl ble en øyeblikkelig suksess, og beviser at en sterk visuell identitet kan bidra til å selge et produkt. Gjennom dette prosjektet viste vi hvordan en unik personlighet kan oversettes til en gjenkjennbar merkevare som appellerer til både eksisterende fans og nye kunder. Dette prosjektet er et eksempel på hvordan skreddersydd merkevarebygging kan gi et produkt en unik posisjon i markedet.

«Så nå må større fat til, 30 liter skal bli tusen liter, i nært samarbeid med Frøya bryggeri.»
– Terje Tysland, nyhetsartikkel, Adresseavisen (18 September. 2021)
https://www.adressa.no/kultur/i/mrobpv/det-er-blitt-sa-fryktelig-populaert-med-eldre-herrer-med-gitar

Relaterte nyhetsartikler:

Terje Tysland Stolte over Frøya-samarbeid – Avisa Frøya (3. Feb 2022)

«Jeg ble litt starstruck. Forespørselen tok meg på senga, men jeg var ikke i tvil – Hitra-Frøya (7. Okt. 2021)


Relaterte prosjekt